همشهری آنلاین: بر اساس گزارش کمیته تحقیق، خلبان هواپیمای موزامبیکی که اواخر نوامبر با ۳۳ سرنشین در شمال نامیبیا دچار سانحه شد، از روی عمد این هواپیما را سرنگون کرده است.

Herminio dos Santos Fernandes

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، جوآئو آبرویو (Joao Abreu)، رییس موسسه هوانوردی مدنی موزامبیک به خبرگزاری AIM گفت بررسی جعبه سیاه هواپیما نشان می‌دهد که خلبان هرمینیو دوس سانتوس فرناندز (Herminio dos Santos Fernandes) به گونه‌ای خلبان خودکار را دستکاری کرده بود که "نیت آشکار" او را فاش می‌کند که می‌خواسته هواپیما سقوط کند.

بر اساس این گزارش، خلبان زمانی که کمک خلبان از کابین خارج می‌شود، در را قفل می‌کند و توجهی به سیگنال هشدار و فریادهای کمک خلبان که می‌خواست وارد کابین شود و به در کابین می‌کوبید، نمی‌کند.

آبرویو اعلام کرد خلبان ارتفاع پرواز را سه بار به صورت دستی تغییر می‌دهد و از 38 هزار پا نهایتا به 592 پا می‌رساند.

هواپیمای خطوط هوایی LAM موزامبیک 29 نوامبر در مسیر موزامبیک به لواندا، پایتخت آنگولا و هنگام بارش شدید باران در پارک ملی نامیبیا سقوط کرد.

همه 27 مسافر و شش خدمه این هواپیما بر اثر این سقوط کشته شدند. این خسارت‌بارترین سانحه هوایی برای موزامبیک از زمان سقوط سامورا ماچل، رییس جمهور این کشور در سال 1986 در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

کد خبر 243395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز